48 Lliga Social de Fotografia 2020-2021

Resultat 7a entrega

Darrer lliurament de tema lliure que ha portat força varietat de temes i fins i tot la mateixa model en dues fotos diferents sense que els autors ho sabessin … Coses del destí.

Ens vàrem connectar 18 persones, una nova fita, anem pujant a poc a poc.

Coses curioses als comentaris: “cal o no escombrar els escenaris abans de fer la foto?”, “si únicament hi ha idea, no té recorregut”… Curioses frases que tal vegada poden crear tendència i que es van dir pel fet que la foto d’en Marçal, una ballarina asseguda i on el terra té coses que tal vegada s’haurien d’haver tret, segons uns i no segons altres.

Analitzant les propostes presentades, em quedo potser amb la d’Ejby on un parell de personatges miren per una escletxa. També em va agradar el bodegó d’en Rojas, ben il·luminat i compost.

Varem fer força temps de col·loqui, amb la foto d’Escudero, una foto nocturna d’una botiga amb gent i objectes en moviment, que va donar força joc perquè va servir per comentar temes de velocitats curtes i altres opinions sobre com va millor col·locar les llums i altres objectes, crec que va ser molt interessant.

La foto d’en Puche, un retrat d’una dona gran que tenia un tractament a base d’una trama en blaus, va ser comentada pel fet que aquestes trames cal treballar-les amb cura per evitar que vagin a parar a llocs on no acaben de fer la seva tasca.

Curiosa la foto d’en Xavier Garcia, un paisatge urbà on un grup de persones miren un reflex d’uns gratacels, em sembla una molt bona idea, potser caldria treballar-la una mica més.

La foto d’en Pere Bou, una street view, on una nena dona menjar a uns coloms, va servir per discutir sobre la necessitat de col·locar el subjecte al centre-alt o realment a un costat de la imatge. Aquest és un tema que ja ha sortit altres vegades i sempre es troben noves maneres de llegir la imatge en funció de cada foto en concret, potser pel fet que cada imatge és única i irrepetible.

La Glòria ens va presentar un retrat d’una nena que interaccionava amb una persona gran, varen haver-hi forces opinions sobre el tipus d’enquadrament i si tal vegada era o no el millor. L’expressió de la nena era molt interessant.

Com aquest mes és el mes del FESTIMATGE, ja n’hi ha prou de comentari, hi ha moltes coses a veure i fer, fins a la pròxima entrega que ja serà la darrera d’aquesta lliga, amb tema obligat: RETRAT i on caldrà decidir qui serà el guanyador/a d’aquesta lliga 2020-2021 on sembla que els màxims candidats són la Carmen Conde i en Francisco Escarmena …

Bon FESTIMATGE

Xavier 

Resultat 6a entrega

Nova entrega amb tema obligat. Paisatge.

  Si alguna cosa ha deixat clar aquesta entrega és que hi ha moltes maneres d’entendre la fotografia de paisatge, així podem parlar del que seria la vessant clàssica del paisatge com serien les fotos d’en Jordi López, un paisatge amb una església i unes muntanyes al voltant. La d’en Joan Buch on l’aposta de blanc i negre s’escau perfectament en un paisatge de caràcter desèrtic o la d’en Munrabá on una visió clàssica d’un prat ressalta sota un cel blau amb uns núvols blancs.

També podem parlar del paisatge més creatiu on la foto d’Escarmena, un nocturn molt ben treballat tècnicament fa que el resultat final sigui espectacular. En la mateixa línia podem posar la foto de Rojas on una llarga exposició sobre la façana de Sant Pol fa que el resultat sigui també molt maco.

Seguint amb la mateixa línia , jo esmentaria els paisatges més agosarats, com serien el que presenta en Colomer, on dos arbres que impresos sobre una tela on es veuen els plecs, té un efecte molt impactant a la vegada que enigmàtic, jo la trobo una gran foto. També hi posaria el treball d’Arenaza on la imatge és una vista de la Roca Grossa, però amb un tractament posterior del color del mar fins a assolir un blau hipnòtic, molt espectacular i que no deixa de cap manera indiferent. Possiblement aquesta seria una de les fotos que o agrada molt o no agrada gens, però des de el meu punt de vista és una manera diferent de veure el paisatge. La proposta de Robert Lluís és també molt espectacular, ja que la imatge d’un camp de conreu amb tons groguencs on els diversos camins que separen els conreus fa que la imatge sigui molt simple, si a sobre li afegim la figura d’un treballador, fa que el resultat final sigui el d’una foto molt complerta ja que delimita clarament les dimensions de les coses.

En la trobada virtual que vàrem tenir i que cada cop hi ha més gent, es va parlar també de la foto presentada per Glòria on el que seria un paisatge de Nova York ha sigut modificat amb un filtre de desenfocament vertical, el que fa que tot tingui un caire enigmàtic, la llàstima és que apareix un vaixell que no ajuda gens en el resultat final. La proposta de Guevara , un paisatge fet en blanc i negre d’unes roques sobre el mar, va tenir els seus defensors i també els seus detractors perquè semblava que el tractament dels núvols del cel no era l’apropiat.

Però un dels temes que es va parlar força estona va ser si és o no ètic modificar els paisatges de manera que el resultat final fos el d’un paisatge que realment no existeix. De fet la paraula que més es va fer servir és: “Fals”. Tot va començar en els comentaris a la foto d’Escudero, un paisatge en color que presenta un camí a la part dreta de la foto i que en condueix en una fuga fins a un far que apareix a la part esquerra de la imatge. Aleshores la polèmica va començar quan per algú creia que la foto hagués estat millor si l’hagués girat especularment de manera que el camí fos a la dreta i el far a l’esquerra. El resultat fora totalment diferent, però hi ha qui deia que el paisatge seria “FALS” i arran d’això va haver-hi un col·loqui molt interessant sobre si era ètic o no …. com sempre tothom hi va poder dir la seva i he de reconèixer que van haver-hi propostes molt ben raonades sobre tot aquest tema de la lectura de la imatge i del fet de si les regles establertes hi són per ser trencades o no. Crec que va ser una estona molt entretinguda i amb valor afegit per propers treballs fotogràfics.

Particularment penso que aquests debats són molt enriquidors. Caldria que els tinguéssim més sovint.

Fins a la pròxima entrega, on novament el tema és lliure.

Xavier

Resultat 5a entrega

Una nova entrega, amb tema lliure aquest cop, on s’han presentat algunes fotos molt interessants segons el meu punt de vista, i que vist al primer cop d’ull, sembla que hi ha un cert canvi de tendència si mirem els temes. Històricament els retrats sempre han sigut uns dels temes més presentats, però en aquesta ocasió, únicament 10 dels 32 han estat retrats. Estem davant d’un canvi de tendència?.

Seguint una mica amb aquest grup, a mi els que més em varen agradar foren les obres d’en Arenaza: un retrat d’estudi en color, mot ben il•luminat, que potser li hauria modificat algun floc de cabell que no li fa massa bé, però globalment un bon retrat. La d’en Botey , un retrat d’una model oriental, en Blanc i Negre on sembla que ella emergeix d’una faldilla espectacular. La d’en Ejby és una foto enigmàtica, fosca, dramàtica d’una noia on els ulls han estat modificats per donar un aire Zombi que juntament amb un tractament en blanc i negre fa que la totalitat de la foto sigui realment anguniosa; l’ambientació és fascinant. M’ha agradat el punt de vista picat de la foto de la Carmen Conde a una noia que balla i que el final és una imatge fixa, però que denota moviment, ben executada.

Si seguim per temes, per exemple dins els de natura morta, m’agradat molt la d’en Rojas, on penso que ha aconseguit un dels seus millors treballs, ben composta, ben il•luminada i realment sembla que les llimones les pots tocar, bona feina aquest cop. La d’en Sitjà, són unes orquídies dins un gerro de vidre sobre una maleta antiga de fusta davant d’un ben treballat fons que li dóna fondària a la foto. Simple però ben feta.

Si parlem de paisatges, Escarmena ens presenta una panoràmica en clau de vermells del Museu Guggenheim, amb un treball de llums molt ben treballats, com ja ens te acostumat. Per mi ha estat la millor foto de l’entrega.

Vull mencionar també la visió d’en Jordi López d’un dic de fusta que s’endinsa al mar, presentat en Blanc i negre, on l’aigua desapareix pel tractament de baixa velocitat de tir. Ja ho hem vist altres cops però no deixa de ser una foto ben feta.

A la trobada telemàtica que vàrem tenir, i que a poc a poc s’hi va afegint més gent, es va parlar força de la foto d’Escudero, un primer pla d’un ocellet amb molts de colors que posat sobra una poma vermella, mira a la càmera amb aire desafiador. Una molt bona foto, just al moment i amb molta força.

Dins l’apartat de “fotos maleïdes”, aquest cop posaria la d’en Guevara, un paisatge de Girona, en BiN, una mica especial, possiblement fet amb un muntatge panoràmic de moltes fotos, curiós. També em va agradar la foto d’en Santarén pel resultat final que va aconseguir: era una imatge d’un mercat en època nadalenca, fet a la nit on els jocs dels llums li donen una ambientació molt peculiar.

Ja n’hi ha prou per avui, cuideu-vos molt i recordeu que la pròxima entrega el tema és obligat: PAISATGE

Salut

Xavier

Resultat 4a entrega

Foto: Francisco Escarmena, guanyador de la 4a entrega de la Lliga 2020-21

Tornem a començar un nou any, que desitjo que sigui millor que l’anterior, amb una entrega de tema obligat “foto en Color”, que si bé sembla un tema fàcil no ho ha estat, segons la meva opinió, per algun dels participants.

Si anem per parts, no vull fer cap comentari sobre la puntuació dels tres jurats, em sembla una disbauxa: hi ha puntuacions extremes, puntuacions molt baixes, realment els tres han puntuat com han volgut i segons els hi ha aconsellat el seu saber. M’hagués agradat escoltar els seus comentaris al respecte segur que serien molt enriquidors i sobretot veure com cada un defenia algunes fotos que un puntuava 5 i l’altre 19, no sé pas si arribarien a les mans ….

Tot i la raresa de la puntuació, si mirem els 5 retrats presentats, 3 d’ells són en els 5 primers llocs … curiós oi?, i els altres dos no hi són, però no li trobo explicació de per què no els hi han posat….

Potser si aquesta situació telemàtica continua, per la propera edició de la lliga hauríem de fer una votació “on line”, amb comentaris inclosos. Ja en parlarem.

La foto guanyadora la trobo molt maca i amb sentit, com les que ja ens té acostumat en Paco Escarmena.

M’agrada molt la foto d’en David Bou, un aguilot amb les ales esteses, espectacular. Per mi, juntament amb la de Carmen Conde, un primer pla de la cara d’una nena, les millors de l’entrega, si deixem de banda les que posaria dins l’apartat “fotos maleïdes”, que vaig encetar el mes passat i que recordo són aquelles que mai guanyaran perquè des del punt de vista dels jurats són políticament incorrectes, no van amb la moda ….
Aquí hi posaria les fotos d’en Colomer, una noia contemplant una mural de quadrats de colors, simple i maca. La d’en Joan Buch un solitari corredor davant d’un efecte de moviment vertical sobre uns edificis, el que produïa un resultat força espectacular. La de Xavier Salicrú, on una barca de vela planejava sobre un paisatge distorsionat , amb uns colors molt ben trobats. La meva també estaria dins aquest apartat, però mai comento les meves fotos, no em sembla adient.

La foto d’en Comas, vull comentar-la especialment, on a la part esquerra superior un sol ens endinsava en una imatge horitzontal que finalitzava amb un ocell amb ales esteses a la part inferior dreta. Composició de llibre, simple i maca.

En la sessió comuna telemàtica, que vàrem fer i que cada cop som més, una foto que va tenir força controvèrsia va ser la d’Escudero. Senzillament era una foto en vertical on dues senyores semblaven tenir una conversa a peu de carrer. Val a dir que una d’elles era força estrambòtica de vestimenta amb un barret rosa i una minifaldilla de roba, fins aquí no sembla res especial, però el fet era que devia tenir una edat ja força avançada. La polèmica va sorgir sobre si era més importat ressaltar la cara de la persona ó el vestit que portava, vàrem estar parlant força estona i va donar peu a què sortissin moltes idees de composició i tractament visual. Gràcies Escudero per presentar aquesta foto aparentment simple i gens competitiva, però amb molt interès visual. I amb això no vull dir que no sigui una bona foto. A mi m’agrada i aquestes fotos són les que m’agradaria veure més sovint… Cal mirar sempre endavant.

In memoriam. Vicent  Folgado.

Xavier

Resultat 3a entrega

“Comentaris sense malícia”, de Xavier Rigola

Darrera entrega de l’any 2020, un any possiblement per oblidar per molta gent.

Com a comentari general no crec que aquesta hagi sigut una de les millors entregues que hem fet, en general m’agraden les fotos presentades, tema lliure aquest cop, però no en veig cap que destaqui sobre les altres de forma notòria.

De les que han guanyat, segons els tres jurats externs ja que seguim amb la impossibilitat de fer votacions pròpies, segueixen el fil habitual de les més puntuades: els retrats d’estudi. 

La de Pedro G. Ejby és un molt bon retrat on el model és molt pintoresc i molt fotogènic, ben resolt . La d’en Puche sembla una foto de reportatge, però realment és una foto preparada, tot i que el treball de llums em sembla molt ben treballat.

La foto de Maria Simonova, un grup de noies que mostren les seves mans com si fossin ensangonades presenta una idea interessant, la llàstima, com acostuma a passar quan és un grup de models que és difícil que tot el grup sigui homogeni a l’hora de dirigir la mirada a la càmera.

La foto de la Gloria Masferrer m’ha agradat molt per la complexitat i com ha sabut copsar l’ambient d’una perruqueria Hipster, amb una història de mirades força interessant. El comentari que vàrem fer virtualment es va estar parlant força estona de la importància de les línies de les mirades i la posició en la foto, va donar força joc ja que hi havia qui considerava que era més important la posició dels personatges enfront de la importància de les línies de les mirades.

Per mi, la millor foto amb diferència d’aquesta l’entrega era la d’Escarmena, una foto del Guggenheim de Bilbao en blanc i negre, feta a base de vàries fotos superposades per aconseguir que es pogués veure tot l’edifici, amb un tractament exquisit de la tècnica de postproducció ja sigui en l’edifici com en les aigües que el reflexa. També en vàrem estar parlant força estona i en Paco va explicar tot el procediment que va fer servir fins a arribar al resultat final, uns bons comentaris que sens dubte ens ajudaran a millorar, des d’aquí el meu reconeixement per l’Escarmena. Quina enveja!!!.

Comento ara les” fotos maleïdes”, són aquelles que mai guanyaran perquè des del punt dels jurats són políticament incorrectes, no van amb la moda ….

Sens dubte aquesta entrega la d’en Botey  és la capdavantera, una foto totalment irreverent on unes fulles seques, de tardor cauen juntament amb unes gotes de líquid blanc que simula llet, tot un poema Kaiku.

Dins d’aquest epígraf posaria també la foto de línies d’en Fillat, agosarada i descarada al mateix temps, on una escala groga creua la totalitat de la imatge i es contraposa a les línies arquitectòniques de l’interior d’un edifici, sens dubte ha mirat molt com enquadrar per assolir el que volia, són d’aquelles que poden agradar molt o gens, i si no mireu les puntuacions dels jurats, reals “como la vida misma”.

Un altre foto, ben feta, molt pensada i amb un resultat excel·lent, sota el meu punt de vista és la d’Escudero, una foto d’un carrer, amb una bicicleta al primer terme amb uns colors molt suaus, que donen com a resultat una imatge intimista quasi pictòrica, que ens endinsa en un relat de novel·la … Maca i ben treballada.

Crec que tot el que he dit, es va dir també en el comentari virtual que vàrem fer, érem 16!!!  Cada cop som uns quants més,  us esperono que us hi afegiu, és molt fàcil, no tingueu por de fer-ho sobretot si és perquè no domineu el tema tècnic us podem ajudar, únicament cal que ens ho feu saber i farem el que sigui en les nostres mans perquè tot funcioni molt fàcil, atreviu-s’hi … 

Recordeu que la pròxima entrega, ja després de Reis, és tema obligat: “foto en Color”

Bones Festes, tot el millor per vosaltres i les vostres famílies per l’any vinent, que SEGUR SERÀ MILLOR QUE AQUEST!!!

Resultat 2a entrega

“Comentaris sense malícia”, de Xavier Rigola

Nova entrega amb tema obligat: “Foto en Blanc i Negre”. No ens hem trencat massa el cap trient un tema obligat, és una mica com un “quiero y no puedo” des de la meva opinió, però bé vaja, cal estar a totes les batalles.

Interessant reunió telemàtica amb 16 persones, crec que no està gens malament i aprofito per engrescar als que encara no hi participen perquè ho facin, és divertit i així conversem sobre fotos, confinats o no.

Dins dels temes tractats, l’enquadrament de la foto de l’Arenaza va portar força polèmica, una foto d’estudi, d’una noia negra que es recolzava amb una espècie de tamboret en un equilibri real que feia que el fons estigues totalment inclinat. Hi havia qui deia que feia molt de mal i d’altres que no, que era una bona pensada i que feia que la foto fos més agosarada.

Em va agradar la foto d’en Xavier García, un dibuix sobre un tronc d’arbre que feia una veritable sensació de tres dimensions.

Els paisatges d’en Quico i l’Escarmena eren de 10, però ha semblat que a un dels jurats no li agradaven massa els paisatges i els hi ha donat una puntuació molt baixa, ja passa, tot el que no sigui retrat ho té molt difícil amb aquest tema, són pocs els jurats que s’atreveixen ….

Els aiguamolls d’en Pere Bou eren també molt macos, però el cel presentava algunes mancances. Igualment el far d’en Jordi Lopez tot i estar molt ben fet tenia una part a primer terme que li feia perdre interès.

Força estona es va parlar sobre com calia compondre la foto d’en Rossend Ribas, una foto aparentment simple d’un noi assegut a la sorra i llegint un llibre amb àrab, la discussió va sortir pel fet de si calia llegir-la de dreta a esquerra o d’esquerra a dreta, doncs era clar que era un tema àrab (i els àrabs llegeixen de dreta a esquerra), crec que va ser una discussió ben portada i molt interessant.

En Fillat va presentar una foto curiosa sobre un carrer possiblement del Rabal de Barcelona on hi havia una bonica fuga tot aprofitant la vorera, el que va portar certs comentaris sobre si calia treure altres elements que eren al primer terme i potser diluïen la història que volia explicar. Cosa que també li passava a la foto d’en Francisco Rojas, una visió d’una carretera que arribava a unes muntanyes, a mi m’agradava, però amb un altre enquadrament podria estar millor.

Ara demano perdó per no haver parlat de cap foto de retrat d’estudi, han guanyat perquè eren bones i eren perfectes de llum i tractament. Ja n’he vist masses i fora d’acceptar que són molt ben fetes, no em diuen res. Les respecto molt, però habitualment no hi ha aventura.

Fins a la pròxima entrega.

Resultat 1a entrega

Foto: Carmen Conde, guanyadora de la 1a entrega de la Lliga 2020-21

“Comentaris sense malícia”, de Xavier Rigola

Tornem a començar, una nova lliga, un nou repte i un COVID que sobrevola tot com un rapinyaire que ens fa canviar els nostres “modus” de vida, què hi farem.

La primera entrega ja ha sigut totalment virtual, no hem pogut compartir de cara a cara els nostres pensaments sobre les fotos presentades, però cal ser positius i optimistes. Tal com ja teníem previst, hem anat enviant les fotos per mail i hem pogut fer  un comentari via ordinador amb 15 dels 31 participants d’aquesta entrega. Crec que ha estat molt positiu i m’agradaria engrescar a més gent que s’anés afegint en pròximes entregues, sembla que això va per llarg.

Faig un petit parèntesi per dir que si algú es vol afegir i no va rebre el mail amb el link a la sessió que per favor m’ho faci saber al meu mail (xrigola@hotmail.com ); d’aquesta manera a la propera entrega que serà el divendres dia 13 a les 22 h. ja li faria arribar.

Tornant ja al comentari pròpiament dit he d’estar d’acord amb el veredicte dels tres jurats, per mi la foto de Carmen Conde és una de les millors, ben treballada i amb una ambientació molt reeixida.

Després ja començo a no estar tant d’acord amb el veredicte, no perquè les fotos no siguin bones sinó perquè des del meu punt de vista, únicament veig un veredicte on la tècnica és  el que es valora. Crec que les idees ben executades també han de tenir valoració.

Si donem un cop d’ull a les fotos presentades em va agradar un paisatge d’en Jordi López, simple, en blanc i negre però amb idea, que representa un moll en un llac.

La foto d’en Botey, un retrat d’un gos humanitzat és també un bon treball i amb molta idea.

Com a reportatge, la foto d’en Pere Bou sobre uns ciclistes al costat del far m’agrada per “ l’enquadre “ i el sentit de profunditat.

El paisatge d’en Escarmena és molt interessant per la feina de postproducció que porta.

No entenc la valoració de la foto de Rojas, pel meu gust una mica massa sobrevalorada, on un cérvol feia més nosa que servei, però amb molt bona atmòsfera. Ni la baixa valoració a la d’Escudero on una barca varada en un llac no es mereixia aquesta puntuació tan baixa en comparació amb altres fotos presentades. Un cop més aquell vell adagi que es diu al Foto-Film que “dos pits ja valen dos punts” s’ha posat en evidència. ( Perdoneu la desbarrada).

Fins a la propera entrega on el tema obligat és: FOTO EN BLANC I NEGRE

Salut abans que tot, ara més que mai.

Xavier


Bases de la 48 Lliga Social de Fotografia 2020/2021

PARTICIPANTS

Els socis de Foto-Film Calella

MODALITATS

Paper/Digital: Totes les obres presentades hauran de ser inèdites a la Lliga. Caldrà presentar les obres en AMBDÓS formats obligatòriament

TEMÀTICA

La temàtica variarà segons les entregues (en l’apartat de dates s’especifiquen convenientment )

MIDES

  • Paper: Imatge fotogràfica lliure. Presentades en un suport rígid de 40×50 i sense emmarcar.
  • Digital: Com a màxim un dia abans del dia del lliurament, caldrà que envieu per mail a foto@fotofilmcalella.org la vostra foto: en format jpg, amb una resolució a 72 ppi amb la mida del cantó més llarg de la foto no superior a 1600 píxels.

Amb aquest fet és dona per entès que pot ser publicada a la plana WEB de FFC.

IDENTIFICACIÓ

El nom de l’autor al dors de les obres i al mail.

ADMISSIÓ

  • Paper: Rigorosament a partir de les 22 hores fins a les 22,30 h.
  • Digital: Rigorosament Un dia abans del lliurament a foto@fotofilmcalella.org

JURAT

La puntuació final sortirà d’acord la mitjana dels 2 valors següents:

  • Valors donats pels jurats presencials a l’entrega (que puntuaran totes les fotos en el format paper mentre es fa el comentari comú d’aquestes, projectades). Aquests jurats presencials es formaran per sorteig a cada entrega, seran 3, puntuaran de manera privada i el seu veredicte no caldrà ser comentat per ells mateixos, si no ho volen fer. No puntuaran les seves pròpies fotografies, les quals tindran el mateixos punts que els hi doni el jurat extern.
  • Valors donats per agrupacions de fora i dins de Catalunya a les que s’enviaran les fotos digitalment.

Es començarà a fallar a partir de les 22,30 h. (Preguem màxima puntualitat)

EXPOSICIÓ

Les fotos en paper, podran ser retirades després de cada veredicte, però segons el calendari del curset podria ser que quedin a l’entitat degudament protegides mentre es faci el curset de fotografia

LLIURAMENTS:

Tots els segons DIVENDRES de cada mes:

  • 09-10-2020 tema: Lliure
  • 13-11-2020 tema: Foto en Blanc i Negre
  • 11-12-2020 tema: Lliure
  • 08-01-2020 tema: Foto en Color
  • 12-02-2020 tema: Lliure
  • 12-03-2020 tema: Foto de Paisatge
  • 09-04-2020 tema: Lliure
  • 14-05-2020 tema: Foto de Retrat

PREMIS

Tindran premi:

  • A) Per ordre de millor puntuació, i fins a un 10% del nombre total de participants.
  • B) Els guanyadors de cadascun dels lliuraments. (Entenent que dins d’aquest apartat únicament es pot rebre un premi independentment del nombre d’entregues guanyades.)

Per poder optar a premi cal haver presentat foto a TOTES 8 entregues. Els premis no són acumulatius, si bé seran mencionats a la placa que així ho proclami .

ALTRES

  • 1) A partir de les 22:30 es procedirà a la projecció en format digital d’obres perquè els assistents que vulguin, puguin participar activament amb les seves opinions, comentaris i valoracions. Tot recordant que el que es pretén és conèixer els detalls de la tècnica o les ideés que hi ha darrera de cada obra.
  • 2) La puntuació final de la lliga sortirà de la suma de cada una de les 8
  • entregues.
  • 3) En el cas que pel tema COVID no es pogués fer l’acte presencial, els lliuraments serien solament digitals, la puntuació seria únicament la del jurat exterior i es faria, el mateix divendres d’entrega, una sessió telemàtica conjunta on es podrien comentar totes les fotos. La informació i aplicació d’aquestes noves instruccions, es donarà a conèixer mitjançant un document que serà enviat a Googlegroups.Tota la informació referent a aquestes instruccions, es donarà a conèixer, pertinent a com cal fer tot això s’aplicarà mitjançant d’un document que serà enviat a Googlegroups.
  • 4) El fet de participar en aquesta Lliga implica l’acceptació d’aquestes BASES.
  • 5) L’entitat organitzadora, FFC, resoldrà tots els casos no previstos.